Thursday, March 18, 2010

Ka Ting nafi terlibat


Ka Ting nafi terlibat

KUALA LUMPUR 17 Mac - Bekas Presiden MCA, Tan Sri Ong Ka Ting menafikan terlibat dengan penyebaran khidmat pesanan ringkas (SMS) yang mendakwa beliau direstui Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk merebut jawatan presiden pada pemilihan parti 28 Mac ini.
Malah, Ahli Parlimen Kulai itu turut membuat andaian terdapat agenda tersembunyi di sebalik penyebaran SMS itu dan ia berniat jahat untuk menjatuhkan imejnya.
Beliau berpendirian nama Perdana Menteri dan Timbalannya, tidak patut dilibatkan dalam pemilihan parti kerana kedua-duanya tidak pernah campur tangan mengenai hal dalaman MCA sebelum ini.
"Saya tidak tahu SMS itu datangnya dari siapa, namun apa yang pasti ia bukan dari saya.
"SMS yang melibatkan Perdana Menteri dan timbalannya ini adalah bermotif buruk dan mempunyai agenda tersembunyi" katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau mengulas pendedahan bekas Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek mengenai penyebaran SMS itu di Alor Setar, Kedah hari ini.
SMS tersebut dikatakan mula disebarkan selepas Ka Ting membuat pengumuman untuk bertanding merebut jawatan presiden parti itu semalam.
Soi Lek yang menyifatkan tindakan itu sebagai tidak bertanggungjawab selain mencemar nama Perdana Menteri dan timbalannya, turut menggesa Ka Ting yang juga bekas Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan membuat penafian secara terbuka berhubung SMS tersebut.
Sumber: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0318&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm
----------------------------------------------------------
Fikir-fikirkan.....

Soalnya... SIAPA yang terlibat? 

No comments:

Post a Comment