Thursday, March 18, 2010

Pemimpin MCA negeri sambut baik


Pemimpin MCA negeri sambut baik

MELAKA 17 Mac - Pemimpin MCA negeri hari ini menyambut baik keputusan Tan Sri Ong Ka Ting menawarkan diri untuk bertanding jawatan presiden pada pemilihan parti itu 28 Mac ini.
Naib Pengerusi MCA negeri, Datuk Lai Meng Chong berkata, sebagai ahli dalam parti yang mengamalkan demokrasi, bekas Presiden MCA itu berhak berbuat demikian.
''Saya amat berharap pertandingan merebut jawatan tertinggi parti ini berlangsung dalam suasana harmoni dan tidak berlaku sebarang perpecahan yang akan meneruskan kemelut yang berlaku sekarang," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai keputusan Ka Ting apabila semalam beliau mengumumkan akan menentang penyandang jawatan itu, Datuk Seri Ong Tee Keat.
Sehubungan itu, Meng Chong yang juga Timbalan MCA Bahagian Alor Gajah meminta seluruh ahli parti di negeri ini membuat keputusan yang bijak untuk memilih Presiden parti itu nanti.
Bagi seorang lagi Naib Pengerusi MCA negeri, Datuk Seet Har Cheow pula berkata, beliau menyambut baik keputusan Ka Ting menawarkan diri bertanding jawatan tersebut sekali gus menentang Tee Keat.
Sumber: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0318&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_05.htm


------------------------------------------------------------------------------------
Fikir-fikirkanlah..... (semua borak kopitiam sahaja berikutnya:) 

Mentang mentang nak menentang OTK.... padahal memang satu taktik yang bijak untuk membunuh riwayat politik CSL! 

Fikir-fikirkanlah.... dahulunya CSL mempunyai keyakinan tinggi bahawa isu video seks beliau dirancang oleh pemimpin tertinggi MCA - siapalah lagi? 

Tanpa disangka, CSL kembali semula. EGM dan ROS pula telah menentukan beliau sebagai Timbalan Presiden, ditambah menang pula dari tangan abang bekas pemimpin tertinggi. OTK pula digunakan untuk membunuh riwayat CSL namun OTK bukanlah seorang yang mudah dipergunakan. Kini, kembalilah bekas pemimpin tertinggi ini untuk bertanding...

Fikir-fikirkanlah..... OKT kembali bertanding atas panggilan Lim Ah Lek - yang mana OTK memang sama kem. OKT orang kem Ling.... Kembalinya OKT adalah serampang dua mata - membantu OTK (kemudiannya dilihat begitu "hero" yang kembali menyelamatkan parti tetapi akhirnya mengambil segala "malu" apabila kalah nanti....), dan seterusnya membunuh nadi politik CSL. CSL cuma mempunyai peluang terbaik kali ini sahaja kerana umur tidak membenarkan beliau untuk lama berpolitik. 

Jika Insider MCA mengambil semua sembang kopitiam ini dan dikumpulkan bersama - jawatan Presiden sudah tentu dijawat oleh OTK. Fikir-fikirkanlah...... 

No comments:

Post a Comment